ΒΡΕΦΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ
ΒΡΕΦΙΚΟΥ-ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟΥ



Το πρόγραμμα της εβδομάδας διαμορφώνεται βάση της μεσογειακής διατροφής, πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, ψάρι-κοτόπουλο κάθε εβδομάδα καθώς και όσπριο (δημητριακά) και φυσικά το κύριο συστατικό της μεσογειακής διατροφής το ελαιόλαδο που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή των γευμάτων μας.
ΔΕΥΤΕΡΑ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ:
Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί και αυγό ή φρουτόκρεμα ή τοστ.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Μοσχαράκι (πλούσιο σε αιμικό σίδηρο) το οποίο μπορεί να είναι μαγειρεμένο βραστό (με πατάτες, σέλινο, καρότο, κρεμμύδι, κολοκυθάκια) ή γιουβαρλόσουπα ή μπιφτέκια και συνοδεύεται με χυλοπίτες, κριθαράκι, κουσκούς, αστεράκι,τραχανά και πουρέ, σαλάτα εποχής, τυρί και ψωμί.
ΤΡΙΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί και αυγό ή φρουτόκρεμα ή τοστ.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Κοτόπουλο (πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας) το οποίο μπορεί να είναι σε σούπα ή μπιφτέκια ή με σάλτσα ντομάτας και συνοδεύεται με χυλοπίτες, κριθαράκι, κουσκούς, αστεράκι, τραχανά και πουρέ, σαλάτα εποχής, τυρί και ψωμί.
ΤΕΤΑΡΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί και αυγό ή φρουτόκρεμα ή τοστ.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Όσπριο(οι βιταμίνες που περιέχονται στα όσπρια, έχουν συνδεθεί με την πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου και διαφόρων δυσλειτουργιών του γαστρεντερικού συστήματος), φακές ή φασολάδα ή φάβα, τυρί, σαλάτα εποχής, ψωμί.

ΠΕΜΠΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί και αυγό ή φρουτόκρεμα ή τοστ.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Ψάρι (πλούσιο σε ω-3 ω-4, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και τατόχρονα χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά) το οποίο μπορεί να είναι σε ψαρόσουπα (σέλινο-πατάτες-καρότο) ή ψαροκροκέτες στο φούρνο με πουρέ, σαλάτα εποχής ψωμί.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί και αυγό ή φρουτόκρεμα ή τοστ.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Λαχανικά (πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά) φασολάκια ή αρακά ή σπανακόρυζο ή λαχανόρυζο ή γεμιστά, σαλάτα εποχής τυρί, ψωμί.

• Το διαιτολόγιο μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών.
• Αυγό: αν υπάρχουν διαθέσιμα φρέσκα και ντόπια δίνεται παραπάνω από μια φορά/βδομάδα.
• Τα κρέατα είναι πάντα νωπά-φρέσκα.

 

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ
ΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟΥ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ


Το πρόγραμμα της εβδομάδας διαμορφώνεται βάση της μεσογειακής διατροφής, πλούσια σε λαχανικά και φρούτα, ψάρι-κοτόπουλο κάθε εβδομάδα καθώς και όσπριο (δημητριακά) και φυσικά το κύριο συστατικό της μεσογειακής διατροφής το ελαιόλαδο που χρησιμοποιούμε για την παρασκευή των γευμάτων μας

ΔΕΥΤΕΡΑ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα (πλούσιο σε ασβέστιο, συστατικό απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του σκελετού των παιδιών), ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή αυγό και φρούτα εποχής.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Μοσχαράκι (πλούσιο σε αιμικό σίδηρο) το οποίο μπορεί να είναι μαγειρεμένο βραστό (με πατάτες, σέλινο, καρότο, κρεμμύδι, κολοκυθάκια) ή κοκκινιστό με σάλτσα ντομάτας ή μπιφτέκια και συνοδεύεται με πιλάφι, χυλοπίτες, κριθαράκι και μακαρόνια, ή κιμά σε παστίτσιο ή με μακαρόνια, σαλάτα εποχής, τυρί και ψωμί.
ΤΡΙΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα, ψωμί με κασέρι ή τοστ ή κέικ και φρούτα εποχής.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Κοτόπουλο (πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας) το οποίο μπορεί να είναι σε σούπα ή στο φούρνο με πατάτες ή με σάλτσα ντομάτας ή λεμονάτο ή μπιφτέκια και συνοδεύεται με πιλάφι, χυλοπίτες, κριθαράκι, και μακαρόνια, σαλάτα εποχής, τυρί, ψωμί.
ΤΕΤΑΡΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα, ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή αυγό και φρούτα εποχής.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Όσπριο(οι βιταμίνες που περιέχονται στα όσπρια, έχουν συνδεθεί με την πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου και διαφόρων δυσλειτουργιών του γαστρεντερικού συστήματος), ρεβίθια ή φασολάδα, τυρί, σαλάτα εποχής, ψωμί.
ΠΕΜΠΤΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα, ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή αυγό και φρούτα εποχής.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Ψάρι (πλούσιο σε ω-3 ω-4, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και ταυτόχρονα χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά) το οποίο μπορεί να είναι ψαρόσουπα (σέλινο-πατάτες-καρότο) ή στο φούρνο, σαλάτα εποχής, ψωμί.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:
ΠΡΟΓΕΥΜΑ
: Γάλα, ψωμί με κασέρι ή τοστ ή κέικ και φρούτα εποχής.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Λαχανικά (πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά) φασολάκια ή αρακά ή μπάμιες ή σπανακόρυζο ή λαχανόρυζο ή γεμιστά, σαλάτα εποχής τυρί, ψωμί.

• Το διαιτολόγιο μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών.
• Αυγό: αν υπάρχουν διαθέσιμα φρέσκα και ντόπια δίνεται παραπάνω από μια φορά/βδομάδα.
• Τα κρέατα είναι πάντα νωπά-φρέσκα.